V čem spočívá obsahový marketing?

Obsahový, neboli content marketing je disciplína, které se v současnosti zabývá mnoho specialistů. Existují i určená pracovní místa, kde se pracovníci zabývají tvorbou, publikací a distribucí textů, který bude pro cílové zákazníky působivý a hodnotný. Klíčová je u nich především kvalita . Jednoduše se jedná o texty, které jsou napsány tak, aby zaujaly co největší počet klientů. Jaké jsou ale přesné cíle?
hra scrabble

Kvalitní texty pro vyšší zisky

Cílem každého druhu marketingu je samozřejmě zvýšení prodeje produktů či služeb a zvýšení zisků společnosti. Tato propagace má ovšem svá specifika, která se promítají i do jejích cílů. Základy jsou samozřejmě vždy stejné, ale obsahový marketing se hodně soustředí na online prodej.

Jako všechny ostatní druhy se snaží zvýšit objem prodeje a rozšířit základnu vašich klientů. Současně ale také můžete přilákat pozornost ke svým akcím, slevám i běžnému sortimentu. Cenný text, který bude dobře připravený a publikovaný vhodnými prostředky vám zajistí i důvěryhodnost a může zlepšit povědomí o vaší značce, a to díky zapojením online uživatelů.
zápisky studentky

Praktické příklady

Jak je uvedeno výše, tak obsahová propagace pracuje s online komunitou. Proto není divu, že se často publikuje na sociálních sítích, na kterých v dnešní době trávíme všichni spoustu času. Zde si můžete zvolit ze tří druhů, a to z propagace vlastní, placené a získané.

Vlastní je bezplatná a uskutečňuje se na osobních účtech. Placenou variantu mají všechny sociální sítě. Reklamu si tam můžete dobře personalizovat a je velmi účinná. Poslední, získaná propagace je zdarma, nejcennější, ale zároveň je velice těžké jí dosáhnout. Jedná se o to, že veřejné publikum sdílí na soukromých účtech vaše produkty a dochází tak k samovolné reklamě prostřednictvím vašich vlastních zákazníků.

Často používanými jsou i jiné prostředky. Jedná se zejména o informační grafiku, články na webových stránkách, podcasty, soutěže o produkty a služby, zábavné kvízy, vtipná i naučná videa, možnost vzdělávání prostřednictvím přednášek či workshopů nebo možnost stažení e-booku zdarma.

V čem spočívá obsahový marketing?
4 (80%)1